mandag 21. februar 2011

En anderledes arbeidsdag

 har jeg hatt i dag.Vi har vært på kurs og laget linosnitt,selvportrett.Vi hadde kyndig veiledning av grafikerne Anette og Caroline Kierulf.Det var et morsomt og krevende kurs,men litt vanskelig og få til alle detaljene slik jeg ville.
 Vi startet med og levere inn et digitalt bilde som skulle brukes til selvportrettet.Bildet ble laget om til svart hvitt,siden det var det vi skulle bruke.Så ble bildet overført til en linoplate ved hjelp av blåpapir og blyant.
 Så brukte vi forskjellige jern til og skjære ut bildet,det var det som var det vanskligste for meg,og få alle linjer og små detaljer fint
 Da vi var ferdige med og skjære ut,gikk vi bort til et annet bord og rullet fargen på.Vi laget noen prøvetrykk før vi laget orginalen på silkepapir.







Det ble laget mange fine bilder i dag.
 Ser dere hvem mitt bilde ligner på,utenom meg???

Etter kurset fikk vi masse god mat,så dette har vært en veldig koslig arbeidsdag sammen med mange kollegaer.

3 kommentarer:

  1. Foe en flott dag.
    Dette hørtes spennende ut.
    Ønsker deg en fin dag idag og.

    SvarSlett
  2. Artig meg slike litt utenom det vanlige dager der man får prøve litt nytt. Det ble jo skikkelig fint! Husker vi prøvde oss på noe sånt i "ungdommen", og det va kjempegøy. Når jeg tenker etter så gjorde vi mye mer forskjellig når vi gikk på skolen enn det de gjøre nå. Vi hadde masse håndarbeide, tegneteknikker, sløyd etc. - det er jo så godt som fraværende i dagens skole. Synd, for vi trenger disse praktiske og kreative egenskapene også. Ha en fortsatt fin dag med klem fra rotekroken

    SvarSlett
  3. Dette hørtes spennede ut! Syns du var riktig flink, jeg!

    SvarSlett