søndag 27. februar 2011

Noen ganger er det ganske langt mellom tanke og handling....


I dette tilfellet 2,5 år.Bursdagspresangen til min venninne er endelig ferdig,og det gikk fort når jeg kom i gang. I september 2008 var vi på tur til Bergen,da så min venninne noen fingervanter med heklet "trekk" riktig søte. Hun vurderte og kjøpe de,men gikk forbi.Hmmm tenkte eg,hvis eg ser gooodt på de,så kan eg kansje lage sånne til jul til henne...Tok jo ikke bilde,for det kunne jo være litt mistenkelig.... Men først måtte jeg jo lære meg og hekle....Så fort jeg kom hjem gikk jeg til innkjøp av garn,og la det på en lur plass i påvente av heklekunnskapen.Ukene gikk,og jeg husket nesten ikke hvordan de  så ut,så hele prosjektet kunne egentlig strandet her.Hadde det ikke vært for at jeg en måned senere var på kafe på Oasen med søskenbarnet mitt,og på nabobordet satt det ei dame som hadde akkurat sånne hansker..... Jeg spurte fint om jeg kunne ta bilde av de,slik at jeg hadde noe og se på.

 Jadda,da hadde jeg både garn og bilde,nå manglet bare heklekunnskapen....den kom snikende,ikke at jeg er noen superhekler,men jeg klarer meg... Garnet,og bildene ble tatt frem med jevne mellomrom og tittet på..... he he det ble både jul og bursdag flere ganger.....




Så bestemmte jeg meg for at NÅ skal det skje. Lette 
meg frem til et fint mønster på hekla ruter og satte i gang.Etter litt prøving og feilig var jeg fornøyd. Hanskene er ganske fort strikket,så de var ferdige lenge før heklerutene.Men i dag er gaven levert og mottatt med glede.

3 kommentarer:

  1. Så nydelige de var!!
    Det var lurt:)

    SvarSlett
  2. Disse ble jo kjempelekre! Ser da virkelig ut som du har mer enn god nok "dreisen" på heklenåla.

    SvarSlett
  3. Ja, det var litt av en historie! Bedre sent enn aldri!!! ;-)))
    Og så ble de jo lekre, da!

    SvarSlett